INNOWACJA PEDAGOGICZNA 2012/2013

Informacje zatwierdzone przez Dyrektora Szkoły

.

Wprowadzone przez M. Paluszek


.

„Nikt nie rodzi się czytelnikiem,
czytelnika trzeba wychować”.

.

W dzisiejszych czasach czytanie książek staje się coraz mniej popularną formą spędzania wolnego czasu oraz jednym z wielu środków umożliwiających kontakt z kulturą. Dzieci chętniej korzystają z komputera czy telewizji. Tymczasem uczeń w pierwszych latach edukacji powinien być objęty szczególną opieką, bowiem jest to okres pierwszych fascynacji i nawyków czytelniczych, a także największej podatności na odbiór literatury dziecięcej.

.

Od września 2012r. w Szkole Podstawowej im. Stefana Starzyńskiego w Nasielsku realizowana była innowacja pedagogiczna, którą zostali objęci uczniowie klas II.

.

Była ona rozszerzeniem programu „Odkrywam siebie i świat. Ja i moja szkoła ” w zakresie kształcenia literackiego. Autorkami innowacji są wychowawcy klas II: mgr Ewa Lipowska, mgr Ewa Boczkowska, mgr Dorota Fijalska, mgr Barbara Kamińska, mgr Jolanta Sobiecka.
Działania innowacyjne zaplanowane były na jedną godzinę lekcyjną tygodniowo.

.

Celem innowacji jest:

.

> rozwijanie zainteresowań czytelniczych,
> wspomaganie wszechstronnego rozwoju ucznia, w tym szczególnie umiejętności czytania, pisania, wypowiadania się,
> kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji.

.

Nowatorstwo rozwiązań innowacyjnych polega między innymi na:

.

> wzbogaceniu listy lektur zalecanych w podstawie programowej dla uczniów I etapu kształcenia,
> uwzględnieniu następujących gatunków literatury dziecięcej: baśni, bajek, legend, opowiadań, wierszy, komiksów,
> wzbogaceniu form ekspresji uczniów o elementy opisu, reklamy, opowiadania,
> nawiązaniu ścisłej współpracy z Biblioteką Miejską w Nasielsku,
> integracji uczniów, rodziców i nauczycieli wokół wspólnego zagadnienia - czytania oraz poprawnego posługiwania się językiem ojczystym w mowie i piśmie.

.

Podstawowym założeniem innowacji pedagogicznej jest rozwijanie kontaktu dzieci z książką w taki sposób, by był on dla nich przygodą, która rozwija ich wyobraźnię i stanowi radość dzieciństwa. Dajmy szansę naszym dzieciom, by wyrosły na dobrych, mądrych i szczęśliwych ludzi.


NASZE DZIAŁANIA

.

KĄCIK MŁODYCH AUTORÓW

galeria

Ważnym celem realizowanej innowacji „W zaczarowanym świecie książki” jest pobudzanie uczniów do twórczości własnej. Aby zachęcić naszych podopiecznych do pisania własnych tekstów organizujemy konkursy, np. „Moja legenda”, „Piszemy baśnie”, dzieci tworzą inne zakończenia omawianych utworów lub zmieniają wg własnego pomysłu losy bohaterów, próbują pisać wierszyki i rymowanki. Prowadzą także „Dzienniczki lektur”.

W sali nr 11 najciekawsze prace twórcze naszych uczniów są wyeksponowane na tablicy „NASZE PRACE. KĄCIK MŁODYCH AUTORÓW Z KLASY IIa i IIb”.

wp_001353wp_001354

Oto wyróżniona praca w jednym z klasowych konkursów literackich Bartka Hryciuka z klasy IIa

E. B.

.

„Nawiedzony zamek”

.

Dawno temu na wysokim wzgórzu stał stary, opuszczony zamek. Krył on w sobie wiele tajemnic. Ludzie mieszkający w okolicy bali się tam chodzić. Dzieciom też zabroniono. Krążyły o nim różne historie. Mówiono, że w nim straszą duchy, bo słychać było różne odgłosy. Nikt dokładnie nie wiedział, co się tam dzieje, ale strach nie pozwalał im się tam zbliżać.

Pewnego dnia Staś i Jaś, byli to dwaj bracia mieszkający nieopodal, postanowili wybrać się do zamku, aby przekonać się, czy rzeczywiście tam straszy. Gdy zapadł zmrok wyruszyli do zamku. Na miejscu zauważyli światło w jednym z okien. Zajrzeli tam. Okazało się, że przy stole siedzi kobieta. Zauważyła ich i zawołała ich do środka. Chłopcy weszli pełni obaw. Lecz kobieta była miła. Powiedziała im, że jest czarodziejką i ma na imię Cecylia. I tu mieszka. Chciała się dowiedzieć, co ich tu sprowadza. Wystraszeni chłopcy opowiedzieli jej, jakie historie są mówione o tym zamku. Uśmiechnęła się. Wytłumaczyła im, że te wszystkie odgłosy to hulający wiatr po pustych lochach, i że nie ma się czego bać. Staś i Jaś rozmawiali z Cecylią bardzo długo. Aż nastał ranek. Cecylia była szczęśliwa, że w końcu ktoś ją odwiedził.

Chłopcy wrócili do swojej wioski i opowiedzieli wszystkim mieszkańcom, że w zamku nie straszą żadne duchy, tylko mieszka tam czarodziejka Cecylia. Ludzie byli zdumieni, że przez tyle lat wierzyli w duchy i bali się tam chodzić. Od tej pory czarodziejka Cecylia przychodziła do wioski i nie czuła się samotna. A mieszkańcy ucieszyli się, że w zamku nie straszy.

Autor: Bartosz Hryciuk, kl.IIa


.

MAGICZNA KSIĘGA CZARODZIEJKI ARIELKI

.

galeria

.

W ramach działań innowacyjnych klasy IIa IIb IId i IIIa pod opieką wychowawczyń: p. E. Boczkowskiej, p. E. Lipowskiej, p. D. Fijalskiej i p. G. Kopki uczestniczyły w spektaklu teatralnym pt. „Magiczna księga czarodziejki Arielki”. Spektakl odbył się 4 marca 2013r. w kinie Niwa. Tematem była baśniowa opowieść o niezwykłym świecie zapisanym na kartkach książek. Dzieci poznały bohatera opowieści - króliczka Maciusia, który był znudzony ciągłymi wyrzutami rodziców i nauczycieli związanymi z tym, że poświęca zbyt mało czasu na naukę czytania i niechętnie sięga po jakiekolwiek książki.

Znaleziona przez niego magiczna księga czarodziejki Arielki sprawia, iż królik jest pod wrażeniem niezwykłych historii przeczytanych w księdze. Uświadamia sobie, że każda książka ma w sobie szczyptę magii, która przenosi czytelnika w baśniowe krainy. Uczestnicy spektaklu wraz z Maciusiem poznali historię biednej dziewczynki z zapałkami, Jasia i Małgosi oraz kapryśnej księżniczki i księcia zaklętego w żabę. Dopełnieniem przedstawienia była ciekawa scenografia, kolorowe kostiumy i oprawa muzyczna.

Spektakl był dla dzieci pouczającą lekcją związaną z potrzebą czytania książek i obcowania z literaturą.

Dorota Fijalska

.

img_0528img_0523

.


.

Celem realizowanej innowacji W zaczarowanym świecie książek jest nie tylko zachęcanie dzieci do czytania, ale też pobudzanie ich kreatywności i aktywności twórczej. Chętni uczniowie z klasy II b mieli za zadanie napisać baśń. Powstało wiele ciekawych prac, a jedną z nich zgłoszono do XXVII Ogólnopolskiego Konkursu Literackiego Twórczości Dzieci Młodzieży. W jury tego konkursu zasiada Wanda Chotomski. Aktorką Baśni o Królu Głodomorze, brzydkiej królewnie i chudym rycerzu jest Wiktoria Burzyńska, uczennica klasy II b.

E.L.

.

Baśń O królu Głodomorze, brzydkiej królewnie i chudym rycerzu

Dawno, dawno temu w dalekiej krainie było sobie królestwo. Mieszkał tam król Wacław ze swoją córką Izabelą. Król był uczciwy i dobry dla swoich poddanych zaś Izabela była bardzo mądrą królewną. Lubiła tańczyć, śpiewać i grać na harfie. Troskliwie opiekowała się swoim tatą, bo miała dobre serce. Niestety była brzydką księżniczką i żaden rycerz nie chciał jej poślubić, bo nikt nie chciał mieć żony brzyduli. Kto spojrzał na Izabelę, to szybko uciekał. A król marzył o wnukach, bo bardzo kochał dzieci. Wyobrażał sobie jak bawi się z nimi w chowanego, w berka, jak nosi je na baranach, gra z nimi w piłkę, chodzi na spacery.

Król Wacław oprócz tego, że kochał dzieci, kochał również jedzenie. Był wielkim głodomorem i łakomczuchem. Izabela pilnowała, żeby król przestrzegał diety. Kiedy królowi burczało w brzuchu, to zakradał się do kuchni i wciągał nosem wszystkie zapachy przyrządzanych potraw. Ulubionym zajęciem króla Wacława było podglądanie swoich poddanych podczas obiadów. Król stawał w zamkowym oknie, brał lunetę i patrzył: „Och tu jedzą pyszne pierogi, a tu ciasto z jabłkami, kotlety i pieczeń, ooo… a tu przyrządzają kaczkę w buraczkach. Miamm…, miamm…, oblizywał się król Wacław.

Pewnego dnia, kiedy król podglądał poddanych, zauważył, że do zamku zbliża się rycerz. Zbroję miał zardzewiałą, nie miał konia i w ogóle był jakiś chudy i brzydki. Król ucieszył się na ten widok i krzyknął donośnym głosem: „Hej, biedny rycerzu, oddam ci swoją córkę za żonę i pół królestwa, jeśli stoczysz walkę z moim przyzamkowym smokiem. Rycerz po dłuższej chwili zgodził się. Zadowolony władca przykazał rycerzowi, ze ma delikatnie obchodzić się z jego pupilem i żeby w walce zbyt mocno go nie poturbował i nie zranił.

Kiedy rycerz zbliżył się do przyzamkowej jamy, zawołał odważnym głosem: „Smoku wychodź!” Smok wolno wyczłapał się, przeciągnął, ziewnął i położył na plecach. Rycerz zdziwił się, cóż to za dziwny smok. Głupio patrzy, ogniem nie zieje i zamiast walczyć, to się kładzie na ziemię. A smok, gdy wygodnie ułożył się na plecach, płaczącym głosem rzekł: „leżącego się nie bije.” Król obserwując wszystko ze swojego okna krzyknął: „Wystarczy, wystarczy mój dzielny rycerzu. Pokonałeś strasznego, groźnego smoka. Byłeś bardzo waleczny i odważny. Jednym ciosem powaliłeś bestię na ziemię. Gratuluję. Moja córka Izabela zostanie twoja żoną i dostaniesz pół królestwa.” Rycerz spojrzał na króla, na smoka, skinął głową, że się zgadza. Królewna Izabela z radości klasnęła w dłonie i pobiegła rzucić się rycerzowi na szyję. Poddani bili brawo, a smok mrugnął okiem do króla, podniósł się, przeciągnął, ziewnął i wolno poszedł w kierunku swojej jamy.

Następnego dnia odbyło się huczne wesele. Na uroczystości nie zabrakło także smoka, a stoły uginały się od pyszności. Szczęśliwy król wszystkiego próbował i oblizywał pulchne paluszki. A po roku wszyscy poddani słyszeli, jak ich król śpiewa kołysanki swojemu wnukowi, który ku radości króla, rodziców, poddanych i smoka przyszedł na świat. I wszyscy żyli długo i szczęśliwie.

Wiktoria Burzyńska

Klasa II b

Szkoła Podstawowa im. Stefana Starzyńskiego

w Nasielsku

nauczyciel - Ewa Lipowska


Dzień Babci i Dziadka w II b

.

17 stycznia 2013 r. był szczególnym dniem dla uczniów klasy IIb, ponieważ z wizytą do szkoły licznie przybyli wspaniali goście: ich ukochane babcie i dziadkowie, aby podziwiać występy swoich wnucząt. Dzieci już przy drzwiach serdecznie witały gości. Następnie z wielkim przejęciem recytowały przygotowane wiersze, śpiewały piosenki.
W pierwszej części uroczystości znalazły się utwory tematycznie związane z Dniem Babci i Dziadka. Później, uczniowie zaprosili swoich gości w świat dziecięcej poezji. W tym dniu nie mogło zabraknąć oczywiście życzeń i głośno zaśpiewanego 100 lat. Babcie i dziadkowie ze wzruszeniem odbierali słowa kierowane do nich przez dzieci. Na koniec uroczystości nie zabrakło podziękowań, uścisków i słodkich upominków. To było naprawdę niezwykle spotkanie.

klasa-ii-b4klasa-ii-b9


DZIEŃ BABCI I DZIADKA W KLASIE IIa

„W KRĘGU DZIECIĘCEJ POEZJI”

galeria

„Witam babcie, witam dziadków,

Kłaniam się niziutko.

Witam wszystkich gości

W tym dniu radości.”

Tak dnia 23 stycznia 2013r. dzieci z klasy IIa rozpoczęły uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka. Po krótkim wstępie zaprosiły zebranych gości na przedstawienie „W kręgu dziecięcej poezji”. Recytowały i inscenizowały wiersze znanych dziecięcych poetów, m.in. Jana Brzechwy, Juliana Tuwima, Doroty Gellner i innych. Nie brakowało także piosenek do słów tychże twórców. Wzruszeni dziadkowie nagrodzili występy gromkimi brawami. Wielu zakręciła się łza w oku, byli bardzo dumni ze swoich wnucząt. Na zakończenie dzieci złożyły życzenia, odśpiewały „Sto lat” i wyklaskały, tradycyjną w naszej klasie, „rakietę” na cześć swoich ukochanych. A potem wręczyły własnoręcznie wykonane laurki. Doskonale także wcieliły się w gospodarzy uroczystości, częstując swoich najbliższych przygotowanymi łakociami.

Ten dzień pozostanie w pamięci Dziadków i Wnucząt na długi czas.

dzieaf-babci-i-dziadka-w-iia1dzieaf-babci-i-dziadka-w-iia2


W ŚWIECIE POEZJI JANA BRZECHWY

galeria

.

22 listopada 2012r. zapewne na długo zapadnie w pamięci uczniów klas IIa, IIb i IId. W ramach działań innowacyjnych przygotowali oni pod kierunkiem swoich wychowawczyń Ewy Boczkowskiej, Ewy Lipowskiej i Doroty Fijalskiej, przedstawienia dla młodszych kolegów z klas 0 - I pt. „W świecie poezji Jana Brzechwy”. Drugoklasiści wcielili się między innymi w role kłótliwych warzyw, doktora i chorej żaby, biedronki, kaczki dziwaczki, lisa Witalisa, koziołeczka, samochwały, skarżypyty czy niezbyt dobrze wychowanej kwoki. Nie zabrakło też wyjątkowych zwierząt z wiersza „ZOO”. Ciekawe inscenizacje i wzorowe recytacje przeplatane były wspólnym śpiewem i tańcami a nawet krótkim koncertem skrzypcowym w wykonaniu ucznia klasy IIb. Dzieci wystąpiły w pomysłowo wykonanych strojach i z licznymi rekwizytami, które przygotowały podczas zajęć innowacyjnych i z pomocą rodziców. Występy odbyły się w „bajkowej” scenografii. Na koniec młodsi koledzy z klas 0 - I mogli wykazać się  znajomością utworów J. Brzechwy podczas konkursu z nagrodami.

Drugoklasiści zostali nagrodzeni gromkimi brawami, a zasłyszane wypowiedzi maluchów typu: „Ale było wesoło”, świadczą o tym, że taki sposób prezentacji utworów jest dla małych odbiorców doskonałym sposobem na wprowadzenie w świat poezji.

Dorota Fijalska

010005023003

.


.

BAJKOWE ANDRZEJKI W IIB

galeria

.

Koniec listopada to czas zabaw i wróżb andrzejkowych. W ubiegłym roku w naszej klasie było tradycyjnie: lanie wosku, ustawianie butów, pierniki. Spotkanie andrzejkowe przygotowali rodzice. W tym roku było całkiem inaczej. Drugoklasiści urządzili BAJKOWE ANDRZEJKI samodzielnie. 29 listopada do klasy przybyli więc rycerze i wróżki. Przebrania były inspirowane legendami, które omawialiśmy w listopadzie. Dzieci przygotowały też wróżby. Była jeszcze inna różnica, zamiast pierników - pizza.  To były niezwykłe andrzejki. Ciekawe, jaki pomysł będą mieli uczniowie za rok.

.

2012-11-29-1342012-11-29-1472012-11-29-1362012-11-29-138

.


.

BAJKOWE  ANDRZEJKI W KLASIE IIa

.

galeria

.

„Hokus - pokus, Czary - mary.

Co nas czeka? Nie do wiary!

Czas zabawę zacząć już!

Niezapomniany wieczór wróżb”

Tym zaproszeniem zaczęliśmy tradycyjną zabawę andrzejkową w naszej klasie. Na Andrzejki przybyły postacie ze znanych bajek, baśni, legend i opowieści. A nasza sala zamieniła się na pewien czas w Bajkową Krainę. Wszyscy chętnie sobie wróżyli i próbowali odczytać swoją przyszłość. Wróżenie z butów, z serduszka, z ziaren zbóż, losowanie kolorów, losowanie zawodów i numerów to tylko niektóre wróżby, w jakich można było wziąć udział. Bajkowe postacie (wróżki, elfy, księżniczki, rycerze, królowie, smoki …itd.) chętnie uczestniczyły także w konkursach i zabawach, np. taniec z kapeluszem, taniec w parach z balonem, taniec na gazecie…

To była wspaniała i radosna zabawa!

.

wp_000884wp_000907wp_000926wp_000923

.


.

SPOTKANIA Z LEGENDĄ

.

Listopad to okres, w którym w ramach innowacji pedagogicznej, realizujemy kolejny krąg tematyczny „Polskie legendy”. W tym czasie poznajemy rozmaite legendy, głównie dotyczące powstania państwa polskiego, Krakowa i Warszawy. Rozmawiamy na ich temat, tworzymy historyjki obrazkowe, plany wydarzeń, opowiadania, zwracamy uwagę na ich przesłanie moralne i etyczne. Urozmaiceniem zajęć są „zgaduj - zgadule”, ćwiczenia darmowe, kalambury i konkursy. A na zakończenie bloku uczniowie podejmą próbę tworzenia własnej legendy.

W sali nr 11 dzieci zorganizowały kącik tematyczny pt. „Legendy polskie”. Cieszy się on dużym zainteresowaniem. Uczniowie chętnie zatrzymują się wokół ekspozycji, przeglądają książki, rozmawiają o znanych legendach i zachęcają kolegów do przeczytania kolejnych.

A na gazetce ściennej znajdują się informacje, dotyczące polskich legend.

.

.

SPOTKANIA Z KSIĄŻKĄ

.

Spotkania z książką cieszą się dużym zainteresowaniem drugoklasistów. Uczniowie klasy IIa są regularnie odwiedzani przez swoje starsze koleżanki (z kl. VIc) - Darię i Natalkę, które pięknie czytają im fragmenty książek. Dzieci niecierpliwie czekają na odwiedziny swoich nowych przyjaciół i z zaciekawieniem słuchają lektur.

Ewa Boczkowska

Ewa Lipowska

wp_000822wp_000839
wp_000840

wp_000830wp_000827wp_000824.


.

II B W BIBLIOTECE

.

W dniu 20 listopada klasa II b wraz z wychowawczynią E. Lipowską, po raz kolejny w tym roku odwiedziła Bibliotekę Miejską  w Nasielsku. Tym razem uczniowie uczestniczyli w niezwykle ciekawej lekcji poświęconej legendom polskim. Temat lekcji był rozszerzeniem bloku realizowanego w szkole Odkrywam historię Polski poprzez legendy oraz wdrażanej innowacji pedagogicznej. Następnie wszyscy uczniowie bardzo chętnie sprawdzali swoją wiedzę w konkursach z nagrodami, rozwiązywali krzyżówki oraz zagadki. Na koniec spotkania dzieci zostały pasowane na czytelników Biblioteki Miejskiej. Na pamiątkę tego wydarzenia każdy uczeń otrzymał dyplom.

Ewa Lipowska

2012-11-20-1232012-11-20-1242012-11-20-1252012-11-20-1262012-11-20-1272012-11-20-128

.

.


PASOWANIE NA CZYTELNIKA UCZNIÓW KL. IIa

15 listopada 2012r. po raz kolejny przybyliśmy do Biblioteki Miejskiej w Nasielsku. Pani Iza Mazińska, jak zawsze ciepło nas przywitała i zapowiedziała niespodzianki.

Pierwszą z nich było uroczyste pasowanie prawdziwą szablą na czytelnika. Na pamiątkę tego wydarzenia każdy otrzymał okolicznościowy dyplom.

Potem zostaliśmy podzieleni na grupy i wzięliśmy udział w konkursie ze znajomości poznanych legend. Były krzyżówki, test wyboru, zgadywanki, niedokończone zdania …itp. Zabawie towarzyszyło wiele emocji. A na koniec czekały na nas nagrody.

Z niecierpliwością czekamy na kolejne spotkanie.

Ewa Boczkowska

wp_000848wp_000851wp_000852wp_000853wp_000854wp_000861wp_000859wp_000865


KLASA IIa W BIBLIOTECE MIEJSKIEJ

.

Dnia 2 października 2012r. uczniowie klasy 2a z wychowawczynią Ewą Boczkowską wybrali się z wizytą do Biblioteki Miejskiej w Nasielsku.

Poznali tam regulamin korzystania z bogatego księgozbioru i zasady panujące w bibliotece. Chętnym dzieciom panie założyły karty biblioteczne i wypożyczyły pierwsze książki.

Druga część wizyty to spotkanie z wierszami polskich poetów, co stanowi kontynuację cyklu zajęć prowadzonych w szkole „W krainie dziecięcej poezji”. Panie bibliotekarki recytowały wiersze Wandy Chotomskiej, m.in.: „Smutny pies”, „Kartofle”, „Fortepian” i inne. Dzieciaczki wspomagały je - wzbogacając recytację ruchem, gestem i dźwiękonaśladownictwem. Doskonale poradziły sobie z rozwiązywaniem tematycznych zagadek.

Zaciekawiła ich szczególnie książka pt. „Moje polskie rymowanki”. Jest to zbiór rymowanek i wierszyków polskich autorów, wzbogacony o fakty i ciekawostki pod nazwą „Faktolandia”. Polecamy. Wszyscy także doskonale się bawili, zmagając się z rymowankami językowymi.

Na zakończenie tej ciekawej wizyty, przebiegającej w bardzo życzliwej i wesołej atmosferze, dzieci zostały obdarowane zakładkami do książek.

Ewa Boczkowska

.

wp_000764wp_000763wp_000762wp_000758

.


.

Z WIZYTĄ W BIBLIOTECE MIEJSKIEJ

.

W czwartek, 27 września, uczniowie klasy II b byli w Bibliotece Miejskiej. Jak zwykle zostali bardzo serdeczne przyjęci przez p. Izabelę Mazińską. Dzieci zobaczyły bogaty księgozbiór, dowiedziały się na czym polega praca w bibliotece, wypożyczyły książki oraz przekonały się, że znajomość alfabetu znacznie ułatwia odnalezienie interesującej nas książki. Uczniowie odgadywali zagadki oraz czytali rymowanki, co okazało się wspaniałą zabawą.

Dzieci wysłuchały też fragmentów książki Joanny Olech Dynastia Miziołków. Powieść napisana jest w formie pamiętnika. Książka opowiada o losach zabawnego Miziołka i jego rodziny - Mamiszona, Papiszona oraz młodszego rodzeństwa, Kaszydła i Małego Potwora. Tematem zapisków chłopca są codzienne wydarzenia i przemyślenia. Opisuje zarówno to, co dzieje się
w szkole, jak i życie domowe. Jest bystrym obserwatorem, z poczuciem humoru. Wszystkie wydarzenia są dla niego ciekawe i warte opisania. Dzięki temu dokładnie wiemy, co się dzieje u niego w domu i jakie ma przygody w szkole.

Dynastia Miziołków w 1993 roku była drukowana w odcinkach przez czasopismo “Świat Młodych”. Otrzymała nagrodę literacką im. Kornela Makuszyńskiego, a rok później została nagrodzona w konkursie “Dziecięcy Bestseller Roku”. Powstała nawet wersja dla niewidomych, napisana alfabetem Braille’a.

Wybór książki nie był przypadkowy, ponieważ jej autorka, Joanna Olech, będzie gościem nasielskiej biblioteki 16 października. Na spotkanie z pisarką wybierają się uczniowie klasy II b. Dzieci obiecały, że wykonają portrety bohaterów Dynastii Miziołków. Najładniejsze prace znajdą się na wystawie w Bibliotece Miejskiej.

Ewa Lipowska


wizyta-w-biblotece-miejskiej-1

wizyta-w-biblotece-miejskiej-3

wizyta-w-biblotece-miejskiej-4

wizyta-w-biblotece-miejskiej-2

.


.

POZNAJEMY WIERSZE  BRZECHWY

.

W klasach drugich realizowana jest bieżącym roku szkolnym innowacja pedagogiczna W zaczarowanym świecie książek. Jednym z kręgów tematycznych jest cykl jednostek Wędrujemy w świat poezji dziecięcej.

W sali nr 11, gdzie na co dzień uczą się dzieci z klasy II a i II b, na gazetce ściennej umieszczone są informacje na temat J. Brzechwy i J. Tuwima. Można tam przeczytać krótkie notki biograficzne, informacje o twórczości oraz ciekawostki  z życia popularnych autorów, którzy napisali wiele utworów dla najmłodszych. Uczniowie z klasy II a zgromadzili też książki w biblioteczce klasowej. Mogą z niej korzystać również inne dzieci za zgodą nauczycieli i po wpisaniu się do zeszytu wypożyczeń.

W sali nr 11 jest również kącik książek Jana Brzechwy, który cieszy się dużym zainteresowaniem uczniów. W czasie przerw panuje tu spory tłok.

Uczniowie chętnie zatrzymują się przed ekspozycją. Oglądają książeczki, rozmawiając o ich treści, bo większość z nich znają.

Ewa Boczkowska, Ewa Lipowska

poznajemy-wiersze-brzechwy-2poznajemy-wiersze-brzechwy-4poznajemy-wiersze-brzechwy-3poznajemy-wiersze-brzechwy-1