Pedagog i Psycholog
Drogi Uczniu,
zwróć się do pedagoga/psychologa szkolnego gdy:
czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny
nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem
masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej
masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać
chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem,
chciałbyś z kimś porozmawiać,
chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób.
ROZKŁAD ZAJĘĆ PEDAGOGA SZKOLNEGO
|
Poniedziałek 7:30- 13: 30 pedagog |
Wtorek 9:30- 11:30 pedagog |
Środa 8:30- 14:00 pedagog |
Czwartek 8:00- 11:30 pedagog |
Piątek 7:30- 12:30 pedagog |
1. 8:00– 8:45 |
pedagog SI kl. 0a, 4c |
Rewalidacja 7: 30 – 8:00 |
7:45 – 8:30 SI 5 b |
pedagog SI 6b |
pedagog Zajęcia z ucz. 0 a |
SI 4a |
|||||
2. 8:55 – 9:40 |
pedagog |
SI 0a,0b |
pedagog |
pedagog |
pedagog Zajęcia z ucz. 6 a |
3. 9:50 – 10:35
|
pedagog |
pedagog |
pedagog |
pedagog |
pedagog |
4. 10:45 – 11:30 |
pedagog |
pedagog Zajęcia z ucz. 2 a |
pedagog SI 3a 2b |
pedagog |
pedagog |
5. 11:40– 12:25 |
pedagog SI 2d I b |
SI 1 b 2a, |
pedagog |
SI III b |
pedagog Zajęcia z ucz. 5 b |
6. 12:40 – 13:25 |
pedagog SI 6c |
SI 2 b, 1 c |
pedagog Zajęcia z ucz. 5a |
|
SI 6d |
7. 13:35 – 14:20 |
pedagog wyjścia do Poradni PP |
Rewalidacja 13:30 – 14:30 |
pedagog |
|
Rewalidacja 13:35 – 14-05 |
ROZKŁAD ZAJĘĆ PSYCHOLOGA SZKOLNEGO
|
|
PONIEDZIAŁEK 11:00 – 16:00 |
WTOREK 8:00 – 13:00 |
ŚRODA 11:30 – 15:00 |
CZWARTEK 10:00 – 15:00 |
PIĄTEK 8:00 – 13:30 |
1.
|
8.00 - 8.30 |
|
Zajęcia rewalidacyjne
|
|
|
Wczesne wspomaganie rozwoju |
|
8:30- 9:00 |
|
Wczesne wspomaganie rozwoju |
|
|
Wczesne wspomaganie rozwoju
|
2. |
9:00 – 9.30
|
|
Wczesne wspomaganie rozwoju
|
|
|
Dyżur psychologa |
3. |
9.30 – 10.45
|
|
Dyżur psychologa |
|
Zajęcia z uczniami |
Dyżur psychologa |
4. |
10.45–11.30
|
Zajęcia z uczniami |
Dyżur psychologa |
|
Dyżur psychologa |
Dyżur psychologa – wsparcie wychowawców |
5. |
11.40–12.25
|
Zajęcia z uczniami
|
Dyżur psychologa |
Zajęcia z uczniami |
Dyżur psychologa |
Zajęcia z uczniami |
|
12:25 – 12:40 |
Zajęcia z uczniem
|
Zajęcia z uczniem |
Zajęcia z uczniem |
Zajęcia z uczniem |
Zajęcia z uczniem |
6. |
12.40–13.25
|
Dyżur psychologa – wsparcie wychowawców i nauczycieli |
Zajęcia z uczniami
|
Zajęcia rewalidacyjne |
Zajęcia rewalidacyjne |
Zajęcia rewalidacyjne |
7. |
13.35–14.20
|
Zajęcia rewalidacyjne |
|
Zajęcia z uczniami
|
Zajęcia z uczniami |
|
8. |
14.25–15.10
|
Zajęcia rewalidacyjne |
|
Zajęcia rewalidacyjne |
Zajęcia z uczniami |
|
9. |
15.15–16.00 |
Zajęcia rewalidacyjne
|
|
|
|
|
.
PSYCHOLOG
.
Głównym adresatem wszelkich moich działań są uczniowie
Szkoły Podstawowej w Nasielsku
.
Jednak stale współpracuję także z rodzicami, nauczycielami, wychowawcami
oraz wszelkimi innymi osobami i instytucjami, wspierającymi działania
psychologa w szkole.
.
.
Zadania psychologa szkolnego
- Rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianie ich zaspokojenia.
- Prowadzenie badań i działań diagnostycznych, dotyczących uczniów, w tym, diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron ucznia.
- Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju ucznia, określenia odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli.
- Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
- Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia.
- Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
- Umożliwianie rozwijania umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli.
.
.
Zadania, o których mowa, są realizowane we współpracy z:
.
- Dyrekcją szkoły,
- Rodzicami,
- Nauczycielami i innymi pracownikami szkoły,
- Nauczycielami i pracownikami innych szkół,
- Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną,
- Innymi podmiotami, działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.
.
.
Kiedy spotykam się z uczniami?
.
Zwykle wtedy, gdy:
.
- zastanawiają się nad tym jak budować dobre związki;
- oni sami lub inne osoby społeczności szkolnej nie przestrzegają ustalonych zasad;
- mają trudności w nauce, w kontaktach z innymi ludźmi;
- mają problemy emocjonalne i osobowościowe: lękliwość, nieśmiałość, nadpobudliwość, zahamowania, napady gniewu, trudności z wyrażaniem swoich emocji, niską samoocenę;
- mają myśli samobójcze;
- powtarzają się objawy somatyczne: bóle głowy, bóle brzucha, zaburzenia snu i łaknienia są zestresowani;
- niewłaściwie się zachowują: są agresywni, alienują się, często wchodzą w konflikty, lekceważą polecenia, obowiązujące normy itp.;
- doświadczają sytuacji kryzysowych: śmierć kogoś bliskiego, rozwód rodziców, choroba własna lub kogoś w rodzinie (w tym choroba alkoholowa), przeniesienie do nowej szkoły, przeprowadzka i inne;
- cokolwiek mogłoby zagrażać ich życiu, zdrowiu, bezpieczeństwu;
- kieruje ich do mnie nauczyciel (interwencje);
- cieszą się swoimi sukcesami - tymi szkolnymi i „życiowymi”;
- są zainteresowani rozwojem własnego potencjału;
- przygotowują się do prezentacji przygotowywanej wypowiedzi (np. podczas konkursów, wykładów, przed maturą itp.);
- nie wiedzą, kogo mają zapytać o daną sprawę lub kogo prosić o pomoc;
- chcą porozmawiać o tym, co ich denerwuje;
.
oraz w każdej innej sprawie.
DLA RODZICÓW
DOBRY RODZIC:
Powinien okazywać dzieciom miłość, czułość, zrozumienie, co nie równa się przyzwoleniu na zachowania utrudniające życie innym.
.
Powinien nagradzać dobre zachowania swoich pociech: sprawne posprzątanie zabawek, osiągnięcia w zabawie i nauce.
.
Razem z małżonkiem powinni być wobec dzieci jednością. Jeden rodzic nie może zakazać czegoś, na co drugi pozwala. Dziecko zacznie wykorzystywać niezdecydowanie rodziców, by otrzymywać to, na co ma ochotę.
.
Ustala plan dnia. Dziecko musi mieć świadomość, że życie domowe toczy się wedle pewnego schematu, ale nie musi być nudne. Czasu między obiadem a kolacją nie trzeba spędzać przed telewizorem czy w oddzielnych pokojach. Zimą można pójść przecież z dziećmi na lodowisko lub sanki, latem pograć w piłkę lub pobawić się w rysowanie, a w ogóle pozwalać dzieciom na zajęcia dające im radość.
.
Nie ignoruje nieodpowiedniego zachowania dziecka. Już na etapie wczesnego dzieciństwa należy wyznaczać dzieciom granice i być konsekwentnym w stosowaniu metod wychowawczych.
.